2012. július 20., péntek

Egy tál étel

Sokszor előfordul, hogy ebéd ügyben tanácstalan vagyok. Ilyenkor nézegetem a blogokat, aztán annyira belefeledkezem, hogy már alig van egy kevés időm ebédet készíteni. Ilyenkor jönnek az egyszerű és gyors másodikok.


 Ha már saláta szezon van akkor ki is használom.  Egyik variációja almaecettel ízesített paradicsomos, hagymás saláta, barnarizzsel, sajtos dísznóhússal.

És ha már a szezon zöldségeknél tartok, egyik kedvencem a friss zöldborsóból készített főzelék. Én magára is nagyon szeretem, de hogy egy kicsit "tartósabb, laktatósabb" legyen ezért hasábburgonyát készítettem mellé. A főzeléket ugyanúgy készítettem mint a szárított zöldborsóból  készült volna, csak ez a variáció sokkal gyorsabb:-).

Sós vízben főtt zöldborsó, cukkinis fasírttal és csirkemellel. A fasírt recept itt megtalálható.





Ebédre vagy akár vacsorára is jól jön a lecsó puliszkával, és rizzsel.
Ha van még tavalyról eltett paradicsomlé a lecsót azzal is lehet ízesíteni, de akinek már elfogyott (pl. Nekünk) akkor összeturmixolt paradicsommal ízesítem igaz, hogy egy kiskanál cukrot adok hozzá különben "sovány" lesz.

Párolt zöldséggel töltött paprika.
A  (ki milyent szeret) fokhagymás vajban megpároltam, szerecsendióval, sóval borssal fűszereztem majd a paprikába raktam és sajttal megszórtam a tetejét. Kivajazott yénaiban 170 fokon légkeveréses móddal 20 percet sütöttem. Köretnek, vagy csak így magában nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése