2012. szeptember 9., vasárnap

Sajtpuding


Gyergyószentmiklóson II. Örmény Művészeti Fesztivált tartottak és ott volt szerncsém megvenni dr. Issekuts Sarolta-Erdélyi örmény konyha, fűszerezve című receptkönyvet és ezt  forgatva megakadt a szemem a sajtpudingon, és mivel itthom volt minden hozzávaló így el is készítettem....kicsit másképp:-).
Hozzávalók: kb. 1/2 kg pityóka, 3 tojás, egy kis doboz tejföl, 30 dkg sajt, 4 kanál vaj, 2 kanál  liszt, só, bors.
Elkészítése: a pityókát héjában megfőztem, meghámoztam majd reszeltem. A tojás sárgáját összekevertem a tejfölel, a vajjal,  és reszlett sajttal majd a pityókával. Másik edényben a tojás fehérjét habosra kavartam majd jó  alaposan a két masszát összekevertem, persze közben sóztam borsoztam.
Állagra kb. olyan lett mint az igazi puding megfőzve (lehet, h innen kapta a nevét?).
Kivajazott yénai tálba tettem, a tetejére szintén sajtot reszeltem.
Előmelegített sütőben 180 fokon légkeveréses móddal 30 percet sütöttem illetve a végén tetjét 240 fokon 3-5 percet píritottam.

1 megjegyzés:

  1. most találtam rád. tetszik a blogod. http://beautyandfashion-makeup.blogspot.hu/ puszillak.

    VálaszTörlés