2012. szeptember 5., szerda

Zakuszka

Ha valaki zakuszka eltevésre szánja magát, javaslom, hogy ezt szabad napján tegye vagy két délutánt szánjon rá. Én az utóbbit szerettem volna aztán, hogy minnél gyorsabban végezzek és a konyhában is minden a megszokott legyen gyorsan "megszabadultam a munkától":-)
Mivel nagyon szeretjük ezért rögtön két adagot készítettem, viszont egy adagnak a receptjét írom, hogy ne "bolondujon" senki bele a számolgatásba.
Hozzávalók: 1 kg fehér szemű fuszulyka, 3 kg pritamin paprika (gogos), 2 kg húsos kalifornia paprika, 1 kg hagyma, 1 l paradicsomlé, 7 dl olaj, 1 kg padlizsán, só, bors, babérlevél ízlés szerint.
Első lépés előző nap beáztattam a fuszulykát, és reggel főni tettem, illetve a fagysztóból kivettem 1 kg sült padlizsánt (vinetét) kiolvadni.
Második lépés megpucoltam a paprikákat, és a hagymát.
Paprika kicsumázva
Hagyma megpucolva












Harmadik lépés: apróra vágott hagymát párolni tettem.
Hagymát üvegesre dinszteltem
Amíg a hagyma  üvegesre párolódot  (10-15 perc) az idő alatt ledaráltam a paprikát majd hozzáadtam a hagymához, ezt is folyamatosan kevergettem (3-5 percenként).
Együtt kb. 1h 30 percet rotyogtattam.


Paprika darálása



Fuszulyka daráslás

Padlizsán darálása





Végeztem a darálással,  a hagyma és a paprika szépen rotyogott addig a borkánokat (befőttes üveg) megmostam. Minden megmosott borkán után egyet kevergettem, így nem feledkeztem meg róla.





Következett a fűszerezés:
Babérlevél
Feketebors + só
Az utólsó félórában adtam hozzá a darált fuszulykát, padlizsánt, a paradicsomos sűrítményt jó alaposan összekevertem, majd hagytam, hogy felforrjon. A fuszulykával állandó kevergetés szükséges, különben odakozmál.
Akkor volt kész amikor az olajos lé feljött a tetejére....a karom már nem sokáig bírta volna:-).
A recept férjem keresztanyjától származik, annyi változtatással, hogy a vinete pluszba van hozzá:-).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése