2012. április 23., hétfő

Madártej

A férjem régóta mondogatja, hogy kívánja a madártejet, és Én "könnyű Katit táncba vinni, ha Ő is akarja"  módjára eleget tettem kérésének :-).
A receptet és a jó tanácsokat innen néztem.
Hozzávalók: 1l tej, 4db. tojás, 2 kanál porcukor, 4 kanál cukor, 2 vaníliás cukor, egy kiskanál vaníliás pudingpor.
Elkészítése: a  felforralt tejet melegedni tettem. Közben a tojásokat szétválasztottam és a fehérjébe tettem két kanál porcukrot és egy tasak vaníliás cukrot és jó keményre turmixoltam. Amikor a tej már elég forró volt, evőkanállal szaggatam  a fehérjéből és egy-egy percet "főztem" mindkét felét majd yénai tálban kiszedtem és gyorsan lefödtem, hogy ne essenek össze. Amikor ez megvolt akkor a tojássárgáját 4 kanál cukorral és 1 vaníliás cukorral habosra turmixoltam, a végén meg beletettem a kiskanál pudingport és azzal is összekevertem. A tejet langyosra hűtöttem és úgy adtam hozzá a tojás sárgáját (így nem ment össze)  majd folytonos kevergetés mellett felfőztem és a tetejére raktam a "madárkákat". Mivel már nagyon kívántuk, vízben lehűtöttem:-).

1 megjegyzés:

  1. Nekem is, nekem is.... De rég nem ettem, muszály lesz készítenem, úgy megkivántam:)

    VálaszTörlés