2012. április 20., péntek

Tormás krémleves

Van friss reszelt tormánk, és mind keresgéltem, hogy mit tudnék belőle készíteni, s aztán rátaláltam erre az oldalra. Bevallom kicsit féltem, hogy milyen ízű lesz ez a leves ezért csak fél adagot készítettem, de kellemesen csalódtam, úgyhogy most már ez is felkerül a "listára"... no nem a feketére:-).
A fent említett recepttől kicsit másképp készítettem.
Hozzávalók: 1 fej hagyma, 2 db. sárgarépa, 2 kanál tejföl, 2 kanál liszt, fehérborsó, petrezselyem zöld, 3 púpos kanál reszelt torma, fél citrom leve, só bors.
Elkészítése: a tormát fél citrom levébe beáztattam. A hagymát és a sárgarépát megpároltam, majd a lisztet rászórtam és világos barnára pirítottam,  hozzáadtam a tejfölet és feltöltöttem kb. másfél liter vízzel, és petrezselyemzöldet szórtam bele. Amikor a sárgarépa megpuhult összeturmixoltam, sóztam borsoztam. Ismét felforraltam és a citomlében megpuhult tormát hozzáadtam 2-3 percet  főztem. Píritott kenyérrel tálaltam. Nagyon finom  enyhén savanykás íze lett,  és ami nem elhanyagolható hogy egyszerű, könnyű és gyors is:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése