2012. május 9., szerda

Zeller krémleves

A bejegyzett krémleveshez ma a zeller csatlakozik:-).
Hozzávalók: 1 fej hagyma, 1 zeller gumó, 2 cikk fokhagyma, 1dl főzőtejszín, 1 kanál liszt, 2 db. pityóka, só, bors, 1 dl paradicsomlé.
Elkészítése: a zellert és a hagymát apróra vágtam és vajban párolni tettem. Amikor a hagyma üvegesre párolódott két kanál lisztet rászórtam és folyamatos kevergetés mellett barnára píritottam. Majd felöntöttem kb. 1.1/2 liter vízzel és pityókát adtam hozzá, hogy sűrítse.  Kb.20 perc főzés után hozzáadtam a fokhagymát, és zeller levelet. Amikor a zeller és a pityóka megpuhult, összeturmixoltam, 1 dl tejszínt öntöttem hozzá és ismét felforraltam. Volt megkezdve paradicsomlé és kiváncsiságból adtam hozzá egy keveset és mivel ízlett így felbátrodtam és  kb 1 dl beletöltöttem,  (ha nem többet,) attól lett ilyen szép színe.

1 megjegyzés:

  1. Szia, A blogkóstoló sorsolásán neked Emi bligja, a Blogging Delicious jutott. Részletek nálam a blogon:)

    VálaszTörlés