2012. január 16., hétfő

"10 perces olivás", Kakkukfűves gomba



Hozzávalók: fokhagyma, sárgarépa, olivaolaj, kanálka liszt, maréknyi tarhonya, tejföl, só, fehérbors
Elkészítése: Olivaolajban a sárgarépát megpároltam, beletörtem 4-5 cikk fokhagymát, kb. 1-2 percet kevergettem (a fokhagymatörővel tört fokhagyma nagyon gyorsan "odaég"-kozmál- ha közben nem kevergetjük), 1 kanálnyi liszttel összekevertem. 
A liszt amikor már barnulni kezdett volna kb. 4dl vízet öntöttem rá. Sűrítésként tettem bele egy maréknyi tarhonyát. Pár szem egész fehérborssal és sóval fűszereztem. Pirított kenyérrel és tejföllel   fogyasztottuk. 

Második fogásként kakkukfűves gombát készítettem.
A gombát megpucoltam, az olivaolaj mikor már jó forró volt beletettem a gombákat "fejjel lefele" fordítva. Amikor már a  gombában lévő víz "elpárolgott"  megforgattam, kakkukfűvel fűszereztem és juh sajttal megszórtam. A sajtnak az a része ami kifolyt és enyhén  megpirulva ráolvadt a gomba külső felére hmmm...az a legfinomabb falat . 
Egyszerű, gyors és még finom is:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése