2012. január 23., hétfő

Karfiol krémleves, Rakott pityóka

Ezt a levest a receptkönyvekben leírtaktól kicsit másképp készítettem.
Eredeti recept alapján húsleves levével kellene feltölteni. Mivel nem volt húsleves alapom, ezért azt találtam ki, hogy hagymát, sárgarépát, zellert adok hozzá és így hasonló ízvilágot sikerül elérni.

Egyedi hozzávalók: sárgarépa, hagyma, zeller, karfiol, vaj, tej, só, bors, szerecsendió.
Elkészítése: hagymát, sárgarépát, és a zellert miután felapróztam, vajban odatettem párolni.  Amíg készült, a karfiolt kis rózsákra bontottam, és hozzáadtam a többi zöldséghez. Kb. 2-3 percet hagytam majd feltöltöttem 2dl. tejjel és 3dl. vízzel.
Amikor a zöldségek megpuhultak akkor összetumixoltam, adtam hozzá sót, borsot és szerecsendiót és ismét felforraltam. Píriott kenyérrel nagyon finom, egyik kedvenc levesem.


Második fogásnál a rakott pityókára esett a választás. Ez az étel is nagyon könnyen elkészíthető, és ami még csalogató elkészítésnél, hogy nem lehet elrontani.
Hozzávalók: pityóka, kolbász, turó, vaj, tejföl, só, bors.
Elkészítése: a kolbászt karikákra vágtam és előre megsütöttem. A pityókát nyersen kockákra vágtam és két maréknyit kb. kivajazott tálban tettem, turót reszeltem rá, ezt követte a kolbász tejföl, só és bors.
Ezt a műveletett addig ismételtem amíg a tálka meg nem telt. Tetejére turót, tejfölet és vajkockákat tettem, hogy jó zaftos legyen.
Kiváncsiságból döntöttem a nyers pityóka mellett,  finom lett így is,  de azt hiszem következőkör a főtt pityóka mellett maradok mert időben sokkal gyorsabban elkészül:-) .

1 megjegyzés:

  1. Pityóka??? az krumpli??, bocsi de pityókát még nem használtam, sajnos így nem ismerem. De ahogy megcsináltad, jól hangzik:))

    VálaszTörlés