2012. február 28., kedd

Fokhagymakrémleves házi krutonnal


Környezetemben tapasztalom, hogy pár emberke beteg, és ahhoz, hogy ezt Mi elkerüljök fokhagymalevest főztem, kicsit másképp:-)
Hozzávalók: vaj+olivaolaj,  hagyma, sárgarépa, fokhagyma, pityóka, liszt, tej, sajt szerecsendió, só, petrezselyem zöld, lestyán, bors.
Elkészítése: 1 fej hagymát és egy sárgarépát vajas olivásoljaban párolni tettem. Amikor a hagyma üveges volt kb. 8 cikk fokhagymát beletörtem és elkevertem.  Egy kanálnyi liszttel megtoldtam, majd világos barnára píritottam. Felöntöttem 4 dl vízzel és egy 1/2 dl tejjel.  Sűrítésként két db. kisebb pityókát tettem bele. Amikor megfőtt ősszeturmixoltam szerecsendióval és lestyánnal fűszereztem.
A krutont rozslisztből készült kenyérből készítettem. Két szeletet kis kockákra vágtam, majd vajban megpíritottam és petrezslyemzöldet szórtam rá.
Tálaláskor a krutnokra köménymagos sajtot reszltem és frissen őrölt borssal fűszereztem.
Egyszerű gyors és finom is:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése