2012. március 29., csütörtök

" ...kezdésnek nem is rossz"

Ősszel parázson pár kg vinetét megsütötttem lefagyasztottam és most olyan jó, hogy nem kell a zöldségesnél nagy drágán megvenni:-).
Tegnap  gondolván a mai napra,  reggelire vinetét (padlizsánt) készítettem, házi készítésű majonézzel.
Tudom van akinek ez természetes, de beszéltem már olyan emberrel aki nem is tudta, hogy kell házilag elkészíteni, ezért gondoltam, hogy leírom.
1 tojás sárgáját 1 kiskanál mustárral összekevertem, és  cseppenként olajjal addig kevergettem amíg kb. 4-5 evőkanálnyira szaporodott. A végén facsartam rá citromot (2 evőkanálnyit) és jó alaposan összekevertem.
A vinetét jó apróra, majdnem pépesre vagdaltam, 2 kisebb fej hagymát apróra vágtam, sóztam borsoztam és összekevertem a majonézzel.

2 megjegyzés:

  1. Egy tojás sárgájával készült majonéz hátulütője, hogy a kezdők ha nem ügyelnek, akkor a majonéz nem mindig akar összeállni. Mióta egy főt tojás sárgáját is hozzáadom, azóta ilyen probléma soha nem áll fenn. :D
    Mi szoktunk sült paprikát is készíteni. Beszúrnék egy linket, ha nem gond http://www.nosalty.hu/recept/marinalt-sult-paprika

    VálaszTörlés
  2. Igen tényleg, ez velem is előfordult az elején. De azt találtam ki utánna, hogy csak úgy simán a tojás sárgáját elkavarom, majd a mustárral is ugyanez, s aztán jöhet az olaj is:-)

    VálaszTörlés