2012. március 21., szerda

Sárgaborsó krémleves

Diétás és húsmentes leves nagyböjt idejére.
Hozzávalók: sárgaborsó, hagyma, fokhagyma, sárgarépa, kétujjnyi vastagságú paprika, főzőtejszín só, bors, petrezselyem zöld, kakukkfű, szerecsendió.
Elkészítése: a sárgaborsót egy napot áztattam, majd többször is jó alaposan átmostam.
A zöldségeket megpucoltam, a hagymát egészbe a répát és a paprikát vékony hasábokra vágtam és együtt főni tettem a borsóval. Mikor megpuhult ( kb. 30-40  perc) akkor összeturmixoltam, adtam hozzá 1dl fözőtejszín, a fűszereket, és a fokhagymát  és ismét felforraltam, kb. 5 percet főztem. Píritott kenyérrel fogyasztottuk. Egyszerű gyors,  és könnyű is:-).

3 megjegyzés:

  1. Guszta, biztos nagyon finom! Levesnek még nem főztem, de főzeléknek gyakran szoktam csinálni a sárgaborsót!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. Igen Én is gyakran készítettem már főzeléknek, úgy is nagyon szeretjük:-)

    VálaszTörlés
  3. Még sosem ettem sárgaborsót, de jöhet kipróbálásra:)

    VálaszTörlés