2012. március 12., hétfő

Murokfőzelék turós sonkával

Ismerőseim már többször ajánlották, a murokfőzeléket (sárgarépafőzelék), "-nagyon finom, és gyorsan elkészíthető"  és mivel itthon volt bőven murok ezért ma el is készítettem. A recept Borszékiné Rétháti Ágnes- Az én reformkonyhám című könyvéből származik.  Az adag két személyre szól.
Hozzávalók: 6db. murok, 1 fej hagyma, tejszín, zsázsa, petrezselyem zöld, citromlé.
Elkészítése: hagymát apróra tettem és üvegesre pároltam. Ez idő alatt a murkot a reszelő nagyobbik felén lereszeltem, majd hozzáadtam a hagymához. Amikor a murok leve elpárolgott, annyi vizet öntöttem rá ami ellepte, két csipet cukorral, egy kanál citromlével és sóval fűszereztem. Egy kanál liszthez kb. három kanálnyi főzőtejszínt, egy csipet zsázsát és petrezselyemzöldet morzsoltam  és amikor a murokról  a víz elpárolgott hozzáadtam, és ismét felfőztem.
Mellé bundában sonkát sütöttem. A sonkák egyik felét lisztbe, tojásba, prézlis puliszkalisztbe forgattam. Ami "csupaszon" maradt arra az oldalra tettem a turót, majd másik sonkával leborítottam, és a széleit megnyomogattam, hogy összeregadjon. Miután egyik fele megsült, fordítás után a tetejére szintén turót tettem. Kb. 30 perc alatt készültem el vele:-),  ajánlom azokanak akiknek kevés idejük van a konyhában tevékenykedni:-).

3 megjegyzés:

  1. Még nem ettem ilyet, de nem lehet rossz:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Biztos finom a bundázott sonkával! Mikor a gyerekeim kicsik voltak ( aminek már jó sok éve) akkor csináltam sárgarépa főzeléket ,de az akkor még nem volt annyira felkapva így egészen másként csináltam. Légyszíves nézzél már be hozzám !

    VálaszTörlés
  3. köszönöm, valóban finom lett:-). az új bejegyzéseket mindig elolvasom, még a muffinos játékra is jelentkeztem:-) s aképeket nézegetve egyre jobban "csorgattam a nyálam:-)"

    VálaszTörlés