2012. június 22., péntek

Francia tojásleves

A legegyszerűbb ételek közé sorolnám, és ami még nem elhanyagolható szempont az a gyorsaság. A receptet itt találtam, egy kicsit másképp készítettem:-)
Hozzávalók: 2 db sárgarépa, 1 fej hagyma, 3 szál újhagyma, 2 cikk fokhagyma,  3 db, főtt tojás, egy ujjnyi pirospaprika, fél citrom leve, főzőtejszín, 1 kk mustár, 1 ek liszt,  só, bors, olaj.
Elkészítése: a hagymát és a sárgarépát apróra turmixolva (kb. a reszelő nagyobb része) olajon megpároltam, majd hozzáadtam a lisztet és a mustár és kicsit píritottam és annyi fözőtejszínt adtam hozzá, hogy ellepje a párolt zöldségeket, ezzel is összekevertem  majd felöntöttem 2 l vízzel. A tojásokat megreszeltem, a friss hagymát szárastól-, a fokhagymát apróra vágtam és hozzáadtam a leveshez. Lekapcsolás előtt fűszereztem és a citrom levét belefacsartam. Egy kicsit féltem, hogy milyen lesz, de ez a fajta tojásleves jobban ízlik mint a bugyantott féle, szóval ezután ezt fogom készíteni annál is inkább mivel egyszerű, gyors és nagyon finom:-).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése